A Więc.... Jest to mój 1 poradnik.Dlatego Gdyby były tutaj błędy prosze o PM :)
Serwer Dla Zielonych Czyli Jak Postawić Server Od Podstaw!
Pierwsze Co Musimy Zrobić to Ściągnąć Naszego OTS'a!
Linki :
Ja Napisze o....Evo by Aciek!
Rozpakowujemy Silnik...
Po Rozpakowaniu wchodzimy w Evo Mega Edycja By Aciek, zastrzegam prawa co do mojego nicku. (Czyli 1 folder) , a później Config.LUA. Otwieramy go notatnikiem. Pojawi się naszym oczom coś takiego.
Spoiler:-------- config.lua -------- -- Evolution 8.1 By Aciek. -- Config file for OTServ -- ----------------------------
-- data directory location datadir = "data/" <--- Zostawiamy
-- map location map = "data/world/Evolutions.otbm" <--- Lokacja Mapy.Zostawiamy
-- mapkind -- options: OTBM for binary map, XML for OTX map mapkind = "OTBM" <--- Rozserzenia Mapy. Zostawiamy
-- map store location (for XML only) mapstore = "data/world/Evolutions-mapstore.xml" <--- Zostawiamy
-- house store location (for XML only) housestore = "data/world/Evolutions-housestore.xml" <--- Zostawiamy
-- bans storage (for XML only) banIdentifier = "data/bans.xml" <--- Zostawiamy
-- server name servername = "Evolution - By Aciek" <--- Nazwa Servera.Wolno Zmienić.
-- server location location = "Polska" <--- W Jakim Kraju Znajduje Sie Server.Wolno Zmienić.Ale Chyba Po Co Zmieniać Jak już ''Polska" jest wpisane? :}
-- server ip (the ip that server listens on) ip = "193.138.241.136" <--- Bardzo WAŻNE !! TU Wpisujemy Nasze IP! IP Wolno ZObaczyć Na Stronie http://whatismyip.com/
-- server port (the port that server listens on) port = "7171" <--- Port Servera. Zostawiamy
-- server url url = "www.iots.pl" <--- Nazwa Strony Jeśli Mamy ;]
-- server owner name ownername = "Aciek" <--- Nazwa Posiadacza Servera.Możemy Zmienić.
-- server owner email owneremail = "acius2@o2.pl" <--- E-mail Posiadacza Servera.Możemy Zmienić.
-- world type -- options: pvp, no-pvp, pvp-enforced worldtype = "no-pvp" <--- Typ Servera. Non-Pvp - Nie Wolno Sie Zabijać! PVP - Wolno Sie Zabijać! (Za Zabicie Osoby lub Poprostu Bicie Jest Przyznawana Biała Czaszka.GDY Zabijemy Więcej Osób Pojawia Się Czerwona Czaszka.)(Możemy Zmienić)
-- exhausted time in ms (1000 = 1 second) exhausted = 1000 <--- Czas Między Uważanymi Czarami (1000 - 1 sekunda opóźnienia) (0 - Nie Ma Żadnych Opóźnien!) (Możemy Zmienić)
-- exhausted time in ms for non-aggressive spells (1000 = 1 second) exhaustedheal = 1000 <--- Opóźnienie Czarów Nie Agresywnych ! Tak Jak Powyżej. (Możemy Zmienić)
-- how many ms to add if the player is already exhausted and tries to cast a spell (1000 = 1 second) exhaustedadd = 200 (Nie Wiem O Co Chodzi) Ale Raczej Jest Tak Jak Powyżej.
-- how long does the player has to stay out of fight to get pz unlocked in ms (1000 = 1 second) pzlocked = 60*1000 (Zostawiamy)
-- house rent period -- options: daily, weekly, monthly houserentperiod = "weekly" (Zostawiamy)
-- motd (the message box that you sometimes get before you choose characters) motd = "Witamy na Evolution 8.1 Stworzonym przez Acka." <--- Motd (Message of the Day) [ Wiadomość Dnia ] Będzie Pokazywana Przed Wybraniem Postaci. (Można Zmienić) motdnum = "1"
-- login message loginmsg = "Witamy na Evolution 8.1 Stworzonym przez Acka." <--- Wiadomość Po Zalogowaniu Się (Można Zmienić)
-- how many logins attempts until ip is temporary disabled -- set to 0 to disable logintries = 0 (ZOSTAWIAMY)
-- how long the retry timeout until a new login can be made (without disabling the ip) retrytimeout = 60*1000 (Zostawiamy)
-- how long the player need to wait until the ip is allowed again logintimeout = 0 (Ile Graczy Może Wejść Na Server na Tym Samym IP. (Można Zmienić)
-- allow clones (multiple logins of the same char) -- options: 0 (no), 1 (yes) allowclones = 1 <--- Czy Ludzie Mogą Grać Na 1 Charze! (Czyli np.2 Koledzy Grają Na Jednym Koncie Jednocześnie!) (Można Zmienic)
-- max number of players allowed maxplayers = "20" <--- (Ilość max. Ludzi Na Serverze) (Można Zmienić)
-- SQL type -- options: mysql, sqlite sql_type = "mysql" (Zostawiamy)
--- MySQL part (ignore if you are using SQLite) sql_host = "localhost" sql_user = "root" sql_pass = "" sql_db = "otserv" (Zostawiamy)
--- SQLite part (ignore if you are using MySQL) sqlite_db = "db.s3db" (Zostawiamy)
------------------------------------------------------------------------------------------------- ---------------------------- Evolutions Basic Configuration ---------------------------- -------------------------------------------------------------------------------------------------
-- world name (shows in the character list) worldname = "Evolution 8.1" <--- Nazwa Świata (Czyli Przy Wybieraniu Będzie Pisało Np. Hoster (Guardia) [Guardia to świat Servera] (Wolno Zmienić)
-- time to save the server (default = 5) autosave = 10 <--- Ilośc w minutach.Co Ile ma być Save Servera. (Można Zmienić)
-- do you want to enable cap system? (yes/no) capsystem = "no" (Czy Chcesz Aby BYŁ Cap System?) (Tak - Będzie Jak W RL Tibii [Czyli Będzie Po Dodaniu Rzeczy do Plecaka ubywać Cap. Nie - Nie Będzie Ubywać Cap)
-- anti-afk - maximum idle time to kick player (1 = 1min) kicktime = 15 (Po Ilu Minutach Ma Zostać Wyrzucona Nie Ruszająca Się Postac!) (Można Zmienić)
-- how many summons player can have maxsummons = 2 <--- Ile Najwięcej Postać Może Stworzyć Potworów (Można Zmienic)
-- maximum items in depot maxdepotitems = 1000 (ile Najwięcej Może Być Rzeczy w Depo) (Można Zmienic)
-- learn spells (yes/no) learnspells = "no" (czy Trzeba SIe Uczyć Czarów?) (Można Zmienić)
-- do you want everyone to have premium freepremium = "no" (Czy Chcesz Aby Ludzie Na Początku Dostawali Darmo Premium Account? (Można Zmienic)
-- remove ammunation? (bolts/arrows) removeammunation = "no" (Czy Chcesz Aby Amunicja [Spear, Bolt itp] Sie Kończyły? (Można Zmienic)
-- remove rune charges? (sd/hmm/gfb) removerunecharges = "no" (Tak Jak Powyżej Tylko Chodzi o Runy!) (Można Zmienic)
-- use item hotkeys? (yes/no) itemhotkeys = "yes" (Czy Chcesz Aby Używano HOTKEY'ÓW?) (Można Zmienić)
-- shoot trough battle window on players? (yes/no) battlewindowplayers = "yes" (Czy Chcesz Aby Ludzie Mogli Robić Coś Takiego? [np. Naciskają na SD LPM Razem z CTRL i Rzucają Ludzi Przez Okno "Battle") (Można Zmienić)
-- use account manager? (yes/no) accountmanager = "yes" (Czy Chcesz Aby Używano Account Managera [Czyli Wchodzi Się Na 111111/tibia i Się robi konto] (Można Zmienić)
-- summon follows master everywhere summonsfollow = "yes"(Czy Stworzone Potwory Mają Za Tobą Chodzić Wszędzie?) (Można Zmienic)
-- allow outfit change outfitchange = "yes" (Czy Chcesz Aby Dało Się Zmieniać OUFTITY?) (Wolno Zmienić)
-- damage to players with the same feet feetdamage = "yes" (Zostawiamy)
-- guild system type (SQL only)(ingame/online) -- online guild system requires the latest Swelia AAC guildsystem = "ingame" (Zostawiamy)
------------------------------------------------------------------------------------- ----------------------------------- Multipliers ----------------------------------- -------------------------------------------------------------------------------------
-- experience multiplier (how much faster you got exp from monsters) expmul = 23 <--- O ile Razy Exp ma Być Pomnożony? (Czyli w Rl Tibii Jest 1x a Tu Jest Podwyzszone o 23x więc Potwory które np. dają 10 expa będą dawały teraz 230 expa :)) (Wolno Zmienić)
-- experience multiplier for pvp-enforced (how much faster you got exp from players) expmulpvp = 1 <--- O Ile Razy Ma Być Powiększone DOstawanie Expa Za Ludzi Gdy Jest PVP-ENFORCED?) (Wolno Zmienić)
-- monster lootrating (how much faster you get items from monsters) lootmul = 2 <--- O Ile Szybciej Mają Wypadać Itemy z Potworów? (Wolno Zmienić)
-- skill multiplier (another multiplier in data/vocations.xml) skillmul = 15 <--- O Ile Szybciej Skile Mają Lecieć niż w RL'U (Wolno Zmienić)
-- manaspent multiplier (another multiplier in data/vocations.xml) manamul = 20 <--- TO Samo Co u Góry Tylko Chodzi TU o Magiclvl. (Wolno Zmienić)
-- how many monsters spawn at a time in 1 spawn spawnmul = 1 (Zostawiamy)
-- Price for each SQM when buying a house houseprice = 125 <--- Ile Ma Kosztować 1 Pole (SQM) W Domku. (Wolno Zmienić)
-- level to buy a house houselevel = 1 <--- Min.Level do Kupienia Domku (Wolno Zmienić)
-- maximum death entries per player maxdeathentries = 10 <--- Ile Może Zabić Postać Ludzi (Można Zmienic)
-- max message buffer (default = 4) -- how fast you get muted messagebuffer = 4 <--- Ile Wiadomości Może Wysłać Gracz (W Szybkim Tempie) Po Czym Dostanie Muted? (Wolno Zmienić)
-- minimum action interval (default = 200) minactioninterval = 200 (Zostawic)
-- protection for those under this level protectionlimit = 50 <--- Do Którego Lvl Ma Być Ochrona Dla Słabych Graczy. (Wolno Zmienić)
-- critical damage and chance {chance, extra damage percent} criticaldamage = {"0", "0"} (Zostawiamy)
--------------------------------------------------------------------------------------- -------------------------- Skull System configuration ------------------------- ---------------------------------------------------------------------------------------
-- time to lose a white skull (1 = 1 minute) whitetime = 15 (Po Ilu Minutach Ma Zniknąć Biała Czaszka? (Wolno Zmienić)
-- time to lose one frag (1 = 1 minute) fragtime = 1*60 (Zostawiamy)
-- ban unjust, how many frags you need to get banned (1 = 1 frag) banunjust = 6 (Po Ilu Zabiciach Ludzi Postać Ma Dostać BANA) (Wolno Zmienić)
-- red skull unjust, how many frags you need to get a red skull (1 = 1 frag) redunjust = 3 (PO Ilu Zabiciach Ludzi Ma Człowiek Dostać Czerwoną Czaszke? (Wolno Zmienić)
-- bantime, for how long the player is banned (1 = 1 hour) bantime = 24*1 (Zostawiamy)
-------------------------------------------------------------------------------------- ------------------------------- GM access rights -------------------------------- --------------------------------------------------------------------------------------
-- access to walk into houses and open house doors accesshouse = 3
-- access to login without waiting in the queue or when server is closed accessenter = 1
-- access to ignore damage, exhaustion, cap limit and be ignored by monsters accessprotect = 3
-- access to broadcast messages and talk in colors (#c blabla - in public channels) accesstalk = 1
-- access to move distant items from/to distant locations accessremote = 3
-- access to see id and position of the item you are looking at accesslook = 2 <----- ALL PUNKTY w GM Access RIGHTS - ZOSTAWIAMY!!
Mamy Już Wszystko Ustawione!
Teraz Wystarczy Żebyśmy Włączyli Program BY ACIEK.
Gdy Pojawi Nam Się Coś Takiego :
Oznacza Że Server Jest WŁĄCZONY!
Teraz Musimy Zrobić Tak:
1.Wejść Na Passy 111111/tibia (Oczywiście w Tibii) 2.Zrobić Postać 3.Gdy Zrobiona Postać Wyłączamy Server 4.Wchodzimy W Evo Mega Edycja By Aciek, zastrzegam prawa co do mojego nicku./data/players 5.Widzimy Naszym Oczom (Nazwa Postaci).xml 6.Wchodzimy w to (Notatnikiem Otwierając) i szukamy tam czegoś takiego: access=0 7.Zamiast 0 Dajemy 6. 8.I Mamy GoD'a! :)
Dziękuje Za Przeczytanie Tego Poradnika!
Hoster
|